Advokat ciasto bez pieczenia


Składniki:

2 budynie śmietankowe
750 ml mleka
4 łyżki cukru
dwie krople olejku migdałowego
kostka masła
150 ml likieru jajecznego

dodatkowo
herbatniki kakaowe 2 opakowania



Wykonanie:
Budynie ugotować z cukrem na mleku z olejkiem migdałowym. Budyń wystudzić, najlepiej zostawiając go na całą noc, a masło ogrzać do temperatury pokojowej. Masło utrzeć mikserem następnie dodawać po łyżce budyniu i nadal ucierać, nie za długo aby masa się nie oważyła, na koniec wlać likier i zmiksować na wolnych obrotach. Blaszkę o wymiarach 24 cm x 27 cm wyłożyć papierem do pieczenia i ułożyć na całości warstwę herbatników przykryć 1/3 masy, ułożyć kolejną warstwę ciastek, rozsmarować kolejne 1/3 masy, przykryć herbatnikami i pokryć resztą masy. Ciasto chłodzić co najmniej noc.



Komentarze

  1. Jak bez pieczenia to coś dla mnie ☺

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam taki zwyczaj od pewnego już czasu, że zamiast kupować słodycze, co sobotę piekę coś sama. Sobota jest dziś, a ja już wiem co zrobię. Dziękuję za inspirację. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie przepadam za ciastami z tym likierem, ale za to moja siostra uwielbia ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. ciekawa jestem czy moge uzyc Irish cream, nie mam adwokata, oczywiscie bedzie inny smak, ale powinnien byc dobry, nie pamietam tylko, czy jest gestosc taka sama. U nas nie ma adwokata, jest, ale przed swietami Bozego Narodzenia, za dlugo czekac. Prosze o odpowiedz. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

skomentuj ♥