Pierożki drożdżowe z kapustą i grzybami - szybkie gotowanie #2

Dziś kolejny szybki przepis na letnie gotowanie. Tym razem będą to pierożki - kapuśniaczki z ciasta drożdżowego z kapustą i grzybami. Zapraszam do poprzedniego posta z tej samej serii gdzie robiłam placki ziemniaczane z gulaszem do których link znajduje się tu.


Składniki:
2 szklanki mąki
1/4 kostki drożdży
łyżka cukru
1/4 szklanki mleka
1/4 kostki masła
1 jajko
szczypta soli
1 słoik bigosu Pamapol




Wykonanie:
Masło roztopić i pozostawić do ostygnięcia. Mleko delikatnie podgrzać dodać drożdże, cukier, łyżkę mąki, wymieszać i odstawić do wyrośnięcia. Do reszty mąki dodać żółtko, sól, masło, i wyrośnięte drożdże, składniki zagnieść tak żeby wyszło jednolite błyszczące ciasto. Ciasto rozwałkować, za pomocą talerzyka deserowego wycinać w nim okręgi. Bigos podgrzać, i przestudzony nakładać na środek ciasta składać na pół, boki sklejać ręcznie lub za pomocą widelca, wierzch posmarować białkiem. Piec w 180 stopniach 20 minut.

Komentarze

  1. Prezentują się zasmaczyscie 😍

    OdpowiedzUsuń
  2. Kocham takie ciasto! :)
    Zapraszam na nowy post. :) https://jaglusia.wordpress.com/2016/08/20/jaglanka-na-wodzie-kokosowej-z-daktylami-jezynami-i-siemieniem-lnianym/

    OdpowiedzUsuń
  3. Wolę takie klasyczne, ale te też są pyszne :)
    Ale ja lubię te Twoje kulinarne posty! :))

    OdpowiedzUsuń
  4. Mi by pewnie nie wyszły :) Chociaż kto wie , warto spróbować :) Wyglądają pyyysznie :D

    OdpowiedzUsuń
  5. omomo dawaj mi tu kilka na wynos:D obserwuję;)

    OdpowiedzUsuń
  6. O rany przepadłam :D Ale mi smaka narobiłaś! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. wszystko pięknie, ale po co ten bigos ze słoika?

    OdpowiedzUsuń
  8. A może być margaryna ? Zamiast masła ?

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

skomentuj ♥