Torcik z kremem śliwkowym wg siostry Anastazji

Ciasto ma w nazwie frazę "torcik" było to dla mnie bardzo mylące ale teraz gdy już upiekłam to ciasto mogę zdradzić że jest to deser który w tortownicy się nie zmieści więc robiłam go w brytfance o wymiarach 25 cm x 40 cm. Ciasto inspirowane jest przepisem z książki 102 ciasta z owocami siostry Anastazji.

torcik z kremem śliwkowym
Składniki:
na krem
0,5 l mleka
2 budynie śmietankowe
2 żółtka
kostka masła
30 dag śliwek suszonych bez pestek
alkohol do namoczenia śliwek, użyłam wódki ale radzę dodać coś mocniejszego
4 łyżki cukru

dodatkowo
1 cienki biszkopt (można wykorzystać do niego pozostałe dwa białka z masy)
2 cienkie biszkopty kakaowe
alkohol (pominęłam)
3/4 szklanki wody




Wykonanie:
Śliwki zalać alkoholem najlepiej na całą noc. Z żółtek, mleka, budyniu, cukru ugotować budyń i ostudzić. Zimny budyń zmiksować z masłem i pokrojonymi w kostkę śliwkami.
Biszkopty nasączyć przegotowaną wodą z alkoholem, przełożyć je masą. Górę ciasta polać polewą. 

polewa z żelatyny

Zobacz też:
Ciasto serowo-orzechowe

Komentarze