Rolada wiśniowa wg siostry Anastazji

Dziś rolada wiśniowa, bardzo łatwa, robiłam ją może 25 minut. W oryginalnym przepisie są wiśnie ja jednak wykorzystałam dżem wiśniowy jako zamiennik. Ciasto inspirowane jest przepisem pochodzącym z książki 183 nowe przepisy siostry Anastazji, jednak trochę zmienionym i mam nadzieję że ulepszonym, ponieważ użyłam o połowę mniej cukru.

Składniki:
na biszkopt
4 białka
3/4 szklanki cukru
1/3 szklanki mąki ziemniaczanej
1/3 szklanki mąki pszennej
1 łyżka ciemnego kakao
1 łyżeczka proszku do pieczenia

na krem
dżem wiśniowy
1 łyżka żelatyny
2 łyżki cukru
0,5 l śmietany 30 %




Wykonanie:
Z podanych składników zrobić biszkopt. Dużą blachę piekarnikową wyłożyć papierem do pieczenia wylać na nią ciasto i upiec w 180 stopniach. Ciasto po upieczeniu zawinąć w roladę za pomocą ściereczki kuchennej i odstawić do wystygnięcia. Żelatynę rozpuścić w małej ilości ciepłej wody, śmietanę ubić na sztywno z cukrem, na końcu dodając zimną jeszcze płynną żelatynę. Rozwinąć ciasto z rulonu i opcjonalnie nawilżyć go przegotowaną wodą, śmietanę wyłożyć na biszkopt, na jednym brzegu ciasta ułożyć pasek z dżemu wiśniowego, zwinąć roladę.


Zobacz też:



Makowiec świąteczny
Rolada szpinakowa z kremem brzoskwiniowym

Komentarze

Prześlij komentarz

skomentuj ♥